Friday, July 20, 2007

Totti fick inte lira på halvtid - hoppar av

Totti slutar i italienska landslaget. Insatta säger att det beror på att han inte fick vara med på halvtid.

I svenska landslaget finns det väl någon Ljungberg som inte behöver vara med på träningsmatcher? Svenska landslagsledningen tar uppenbarligen lättare på regler.

Ja, ska ett landslag tillåta att några stjärnor har egna filer? Kanske är det ett sätt att behålla dem på, frågan är om gräddfiler ger bra eller dåliga vibrationer i laget?

SvD berättar om Totti:
Totti bojkottade landslaget redan efter VM-guldet förra sommaren. I mars i år sade han dock att han skulle göra comeback, troligen i EM-kvalet mot Frankrike i september.

Totti har gjort nio mål på 58 landskamper.

Uppdatering: Den här gången var vi före DN med nyheten som har den först nu.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 comments:

Malena said...

Insatta? Det är ju helt löjligt att han skulle ha begärt nåt sånt. Att italienska tidningar påstått det i ett par månader gör väl inte saken mer trovärdig. Jag har för mig att det var Messaggero som hittade på det och skrev det i samband med en intervju med honom, men utan att hänvisa till nåt citat. Jag har aldrig sett att nån nånstans hänvisat till en vettig källa vad gäller påståendet om den där gräddfilen.

Men rätta mig gärna om jag har fel. Du har kanske nån insatt källa, eller vad menar du med "insatta"?

Anonymous said...

Vi följer många tyska sporttidningar, som också hävdat detta. Men kanske de har fel.
Fast Totti har rätt att ta det lugnare, om det är vad han vill.
Jonne
http://sportmixen.blogspot.com

Malena said...

De tyska tidningarna rapporterar väl bara vad de italienska säger. Precis som de svenska, helt okritiskt.

På presskonferensen idag är han väldigt tydlig med att han aldrig ens tänkt tanken om nån "part-time" som de kallar det. Man behöver såklart inte tro på honom, men jag vet inte varför man inte skulle det eftersom det han säger är helt rimligt.

Förlåt att jag protesterar, men jag har läst det där upprepat så många gånger nu så jag var tvungen att påpeka att det är fel.